Oxilion

Een betere sfeer en cultuur

Oxilion is een hostingbedrijf uit Enschede met de ambitie om hun klanten nog gelukkiger te maken. Iets meer dan een jaar geleden zijn ze een samenwerking aangegaan met Orange8 om nog beter te worden in wat ze al goed doen. In deze testimonial vertellen ze zelf over hun ervaringen met ons.

Bijsturen

Eén van de grootste kwaliteiten van Orange8 is het op maat maken van wat een bedrijf nodig heeft. Voor onze samenwerking werden wensen uitvoerig geïnventariseerd en tijdens het gehele traject is er naar onze wens bijgestuurd. Hadden we bijvoorbeeld behoefte aan een bepaalde training of waren er vanuit een collega specifieke behoeften? De trainers speelden hier direct op in.

Raoul Werger (Managing Director) is erg enthousiast over de samenwerking met Orange8: “De begeleiding van Orange8 is allereerst heel open, professioneel en scherp geweest. Ze geven ruimte waar nodig en zorgen ervoor dat hetgeen bedacht is echt uit de groep komt. Vervolgens weten ze het te borgen en de juiste handen en voeten te geven. Ook na de opfristraining een jaar later, zitten ze even scherp in de wedstrijd en weten ze iedereen weer wakker te schudden en uit te dagen verder te komen. Dit alles op een prettige en ongedwongen manier. Ze passen goed binnen onze cultuur, ze zijn nuchter, persoonlijk en hoogwaardig!

Trainingen

Na de start van het DNA-traject en het bepalen van de drie kernwaarden, hebben we samen in kaart gebracht welk gedrag bij deze waarden hoort.

Naar aanleiding van wat wij graag wil veranderen, heeft Orange8 een aantal vervolgtrainingen opgesteld. Zoals telefoon- en feedbacktrainingen. Aan de feedbacktrainingen hebben alle medewerkers van Oxilion meegedaan. Deze training had als doel de onderlinge communicatie te verbeteren en elkaar leren feedback te geven, maar ook feedback te leren ontvangen.

Vooruitgang in kwaliteit

Mark Pierweijer (Office & Support) heeft als één van de eersten bij Oxilion alle trainingen gevolgd. In zijn werk ziet hij als grootste veranderingen binnen het bedrijf: “We zijn op een aantal vlakken een stuk persoonlijker geworden. Vanuit support versturen we bijvoorbeeld kaartjes en chocola naar onze klanten zodra we horen dat er iets bij hen speelt. Door klanten wordt dit onwijs gewaardeerd en dat is natuurlijk fijn om te horen. Intern zijn we meer gaan letten op de manier waarop we gesprekken met klanten voeren. Dit vind ik erg prettig, omdat feedback geven en ontvangen een vooruitgang in kwaliteit betekent.”

Buiten winnen is binnen beginnen

Neelke Kok (Marketing) vertelt welke veranderingen Orange8 voor haar teweeg heeft gebracht: “Sinds 1 maart 2017 ben ik werkzaam bij Oxilion. In het begin moest ik erg wennen. Voor Oxilion heb ik bij enorm commercieel gedreven bedrijven en in de horeca gewerkt. De IT-wereld kende ik nog niet zo goed. De cultuur bij Oxilion was ook heel anders dan ik ken. Mijn collega Lian was net met Orange8 een DNA-traject gestart. Er was vanuit het bedrijf behoefte om meer inzicht te krijgen in de cultuur en wat Oxilion nou zo onderscheidt van anderen. Zelf ben ik ervan overtuigd dat als je je wilt onderscheiden van anderen, je van binnenuit moet beginnen. Ook wel: ‘buiten winnen is binnen beginnen.’ Dit hebben ze bij ons goed begrepen. Orange8 is hier de ideale partner voor ons (geweest).

In eerste sessies met collega’s hebben we onze kernwaarden bepaald, nu ongeveer een jaar geleden. Dit heeft mij enorm geholpen in mijn marketingstrategie. Content schrijven werd ineens een stuk gemakkelijker, evenals bepaalde strategische keuzes maken. Iedere keer kon ik de afweging maken: “Valt dit onder één van onze drie kernwaarden?”. Zo nee: niet doen. Zo ja: gaan! Ik zie in een jaar tijd een enorme verandering binnen onze cultuur.”

Een van de groepsopdrachten tijdens de training

Serieus en soms grappig

Deze verandering is Daniël Broen (Sales) ook niet ontgaan: “Een jaar geleden zijn de kernwaarden bepaald bij Oxilion die voor iedereen bekend zijn en door de medewerkers zelf bepaald zijn. Sindsdien hoor ik regelmatig dat collega’s elkaar aanspreken op deze kernwaarden. Dit is dan ook weer gekoppeld aan acties van collega’s richting klanten. Vaak gaat dit op een serieus opbouwende manier, maar soms zit er een grappige opmerking tussen verstopt.

Collega’s gebruiken nu een nuchtere en heldere manier van communiceren. Daarnaast blijven we scherp op het persoonlijke aspect, omgang met mensen is voor ons erg belangrijk. Daar proberen we alles aan te doen door bijvoorbeeld een foto van collega’s in de e-mailhandtekening en onze medewerkers op de website met mogelijkheid tot direct contact. Eerlijk moet ik bekennen dat we op gebied van Hoogwaardig niet veel meer of beter zijn gaan doen. Dit kan ook betekenen dat we dit altijd al goed hadden, haha! We richten ons sinds het begin al erg op hoogwaardige oplossingen en garanties.”

Een gezamenlijk doel

Marieke (Office & Administration) beaamt de verandering binnen Oxilion: “Ik werk al wat langer voor Oxilion, dus ik kan goed merken dat er het afgelopen jaar veel is veranderd. We gaan nu meer voor een gezamenlijk doel en we gebruiken ons DNA hierbij. Door het vaststellen van de kernwaarden heerst er onderling meer duidelijkheid en spreken we elkaar ook meer aan op gedrag. De feedbacktraining van Debbie Oosterlaar heeft ons hierbij erg geholpen!”

Ook meer uit jezelf halen?

Ilse Niesink Orange8

Wil jij meer uit je team en jezelf halen, maar weet je niet hoe? Wij helpen je graag. Neem contact op voor een vrijblijvend advies.

8.9
Chat openen
1
💬 Hulp nodig?
Scan de code
Hoi! 👋🏻 Super dat je ons hebt gevonden. Heb je een vraag of kunnen we je helpen met jouw uitdaging? We zijn er om je verder te helpen, dus laat het ons weten! 😊💬