Helder schrijven van e-mails
Vind je het belangrijk dat je brieven en e-mails vriendelijk en helder zijn? Op de juiste wijze e-mailen scheelt niet alleen onnodige ergernis, maar ook veel tijd! Een groot deel van alle communicatie tussen collega’s en met klanten vindt via e-mail plaats. Iedereen schrijft op z’n eigen manier, en heeft z’n eigen specifieke problemen bij het schrijven. In de training nemen we de belangrijkste do’s en don’ts door en oefenen met mails uit je eigen dagelijkse praktijk. Als je op een leuke wijze wilt leren hoe je zo effectief en duidelijk mogelijk een goede e-mail schrijft, lees dan verder.

Resultaten

  • Minder mailtijd
  • Geen verkeerde opvattingen tussen je collega’s
  • Uniforme mailwijze in je organisatie
  • Toename van de klanttevredenheid

Onderwerpen

  • Oefenen met mails uit je eigen praktijk
  • Weet wanneer je mail gebruikt.
  • Stel je mails altijd van beneden naar boven op.
  • Gebruik glasheldere onderwerpen
  • Adresseer specifiek.
  • Vermeld altijd het doel van je mail.
  • Vermijd groepsmails zoveel mogelijk.
  • E-mailen is geen tenniswedstrijd.
  • Hou het kort!
  • Gebruik 1 onderwerp per mail.
  • Wees selectief met het gebruik van CC.
  • Goede e-mailmanieren; zo heurt het…
  • Pas op met kritiek.
  • Blijf netjes.
  • Pas op met prioriteit “Hoog”.
  • Pas op met leesbevestigingen.
  • Wees specifiek in het delegeren.