Oprecht verbinden met je klant. Als mens tot mens. Dit contact bepaalt de tevredenheid over je organisatie en of je klant de volgende keer weer bij je aanklopt. Klanten ‘vergeten’ vaak het werk dat je voor hen hebt verricht, maar vergeten niet het gevoel dat jij hen gaf op het moment dat je dat werk voor hen deed. Indrukken worden gecreëerd in individuele contacten. Zorg dat je hier goed in bent! Dit werkt namelijk een stuk prettiger!

Resultaat
De een heeft meer sociale vaardigheden voor klantgericht denken dan de ander. Toch kan iedereen het leren. Na de training begrijp je dat klantgerichtheid een werkwoord is en weet je hoe je een klant tevreden maakt. Dat geeft niet alleen een hele positieve uitstraling naar buiten, maar ook meer plezier in je werk! We leren je dit door een klein beetje theorie, en vooral veel praktijk.

  • Meer tevreden klanten
  • Hierdoor meer nieuwe klanten..
  • Minder klachten
  • Positieve uitstraling van je organisatie
  • Klantgericht omgaan met klachten
  • Meer plezier in je werk!


Onderwerpen
Als we weten wat je wilt leren, kunnen we het juiste trainen. Daarom stellen we de onderwerpen samen in een (intake)gesprek. We onderzoeken de huidige situatie (denk aan assessments, rollenspelen of mystery guests) en formuleren de stand van zaken.

Wat kun je leren bij de training Klantgerichtheid: ‘Oprecht verbinding maken met je klant’ ?

  • Klantgerichtheid, , klantbeleving en klanttevredenheid
  • De kunst van contact maken
  • Klantgericht luisteren
  • De 8 belangrijkste do’s voor tevreden klanten
  • Oprechte aandacht en interesse
  • De weg naar een loyale klant
  • Kort en overtuigend presenteren van je boodschap of mening
  • Hoe ga je slim met klachten om?
  • De belangrijkste gesprekstechnieken om te sturen en leiding te nemen in het gesprek.